Tampereen normaalikoulun monialaisessa oppimiskokonaisuudessa 9.-luokkalaiset pohtivat ilmastotekoja viikolla 8 eri oppiaineissa. Kielissä asiasta luettiin ja keskusteltiin englanniksi, ruotsiksi ja valinnaiskielissä ranskaksi ja saksaksi. Ihmissuhdekursilla pohdittiin ilmastotunteita, niiden ilmenemistä ja niiden merkitystä. Uskonnossa pohdittiin eri uskontojen ja katsomusten kuten humanismin näkemyksiä ihmisen ja luonnon suhteesta ja erilaisia perusteluja luonnon monimuotoisuuden säilyttämiselle. Perjantaina 9.-luokkalaiset tekivät omia videoita aiheesta ilmastotekoja. Lopuksi videot katsottiin omissa luokissa. Oppilaat olivat motivoituneita työskentelemään yhdessä ja tuotokset olivat osuvia ja ajatuksia herättäviä.
Satakunnan ja Pirkanmaan seudun Unesco-koulujen verkostoon kuuluvat Björneborgs Svenska Samskola, Kuninkaanhaan koulu (Pori), Oriveden yhteiskoulu, Oriveden lukio, Rauman Normaalikoulu, Tampereen Normaalikoulu ja Varalan Urheiluopisto (Tampere)
maanantai 19. huhtikuuta 2021
Ilmastotekoja - MOK- viikko Tampereen yliopiston normaalikoulun 9.-luokkalaisilla
Tampereen normaalikoulun monialaisessa oppimiskokonaisuudessa 9.-luokkalaiset pohtivat ilmastotekoja viikolla 8 eri oppiaineissa. Kielissä asiasta luettiin ja keskusteltiin englanniksi, ruotsiksi ja valinnaiskielissä ranskaksi ja saksaksi. Ihmissuhdekursilla pohdittiin ilmastotunteita, niiden ilmenemistä ja niiden merkitystä. Uskonnossa pohdittiin eri uskontojen ja katsomusten kuten humanismin näkemyksiä ihmisen ja luonnon suhteesta ja erilaisia perusteluja luonnon monimuotoisuuden säilyttämiselle. Perjantaina 9.-luokkalaiset tekivät omia videoita aiheesta ilmastotekoja. Lopuksi videot katsottiin omissa luokissa. Oppilaat olivat motivoituneita työskentelemään yhdessä ja tuotokset olivat osuvia ja ajatuksia herättäviä.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti